mvc-besök

så idag har vi varit till barnmorskan igen, sist vi var dit var i v 15 då vi lyssnade på hjärtljuden för första ggn (158/min). Så det var ett tag sen. Idag låg hjärtljuden på 159/min vilket är lika högt som sist. En livlig krabat alltså! Min mage mätte 24 cm vilket var normalt även om jag tyckte det var lite.Skönt, jag har oroat mig lite att han inte växer som han ska när jag bara har gått upp 1 ynka kilo men det är ju vad bebben väger plus livmodern och fostervatten. Man ka ju fråga sig hur jag kan ha gått upp så lite när jag tycker  attj ag äter bra och mycket. franförallt sötsaker.. Hur mycket äter då dom somgår upp 15 kg vid denna tidpunkt? Jag måste ha en bra ämnesomsättning eller nåt, kankse vätska för en del,vem vet... Huvudsaken att allt är som det ska. Nästa besök blir om 4 veckor.

Nu väntar jag på att potatisen ska bli klar så jag kan äta den med min pölsa. MMM ska bli såå gott. Christan tycker inte om så för honom blir det biffar som jag gjorde igår. Sedan blir det jobb. Vad kvällen har att bjuda på vet jag inte än men den kan innehålla en påse godis =P

tack å hej

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Spännande att äntligen fått mäta magen! Jag kommer ihåg när vi skulle dit och mäta. Var såå nervös att magen skulle vara för stor! Men allt var normalt. Jag kikade på mina mått nu. Min mage mätte 27cm och hjärtslagen låg på 157slag/min.

Love ligger och sussar på ballisen. Han har snart sovit i 2 timmar. Skönt för mig som har legat och läst bok.
Näe, bäst att gå coh förbereda för Loves lunch samt att ta på sig lite kläder, går fortfarande runt i pyjmas...

Puss till dig och maggen!

2008-02-08 @ 12:47:26
URL: http://mrsmys.blogg.se
Postat av: Emma

Måste vara skönt ändå att inte gå upp så jättemycket. Mindre att gå ner sen när han har ploppat ut ;)

2008-02-08 @ 15:35:02
URL: http://twentysomething.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0