sjukskriven

Igår fick jag vara hemma från jobbet för jag hade så j*vla ont i ryggen efter en natt utan sömn. Vi hade möte på mogonen som jag pallrade mig upp till men när jag kom hem så kände jag att jag klarar bara inte av att stå hela dagen på stengolvet. Det värker så ffruktansvärt. Jag ringde på jobbet och de ordnade så jag kunde vara hemma och vila vilket var behövligt. Jag sov fyra timmar mitt på dagen och kände mig helt mörbultad.

Efter lunch ringde jag vårdcentralen för att försöka få komma till en doktor och efter att jag stått i telefonkön en halv timme kom jag äntligen fram och fick prata med en receptionist. Hon tyckte jag skulle söka min barnmorska eller sjukgymnast men ja föklarade att jag ville träffa en doktor först för jag hade redan pratat med min BM och det var lång kö till sjukgymnast. Hon började säga nånting och sedan bröts samtalet. Grr! vad less jag blev. Jaha, då var det bara att ställa sig i telefonkö igen (efter lite grin och gnäll). Kom  fram efter 20 min och jag fick prata med samma otrevliga tjej som tidigare nekat mig att komma till doktorn. Nu var jag så arg att jag nästan skrek åt henne att jag ville träffa en doktor för jag har så ont. "Jaha men nu hör jag på dig att du vil bli sjukskriven" sa hon till mig. ???! Va? De har jag aldrig sagt. Jag vill bara att nån ska kika på min rygg ifall det skulle vara nåt sånt som en sjukgymnast kan göra värre.
Nu var tårarna nära och hon hörde nog på mig hur less jag var för hon gav sig äntligen men istället för att ge mig en tid så sa hon att hon skulle be doktorn ringa mig imorgon. IMORGON! Jag sa snabbt ja tack, innan hon skulle ändra sig och hon snäste åt mig "sådär, då säger vi så, hej då"
Är detta vad man betalar skatt för, otrevlig personal som ska jävlas när man är som mest sårbar?

Doktorn ringde iaf mig idag och hon kunde inte ta emot mig förrän onsdag nästa vecka och tyckte jag skulle vila fram tills dess. Kanske kunde jag gå ner på tid till en början, vilket jag tyckte lät perfekt. Inte fan vill jag ligga hemma på soffan i 3 månaders tid som vissa andra tror.


Ja, idag vaknade jag kl 8 (doktorn skulle ringa mellan 8-9) och känner mig riktigt utsövd. Nu ska jag baka frukostbröd till mig och C. Smarrigt. Sedan kanse det blir en skogspromenad, funderar på om jag ska åka till brorsan som är ledig. Men vila var ordet.

Det är tur att lilla bebisen bara behöver ligga därinne och må bra, ovetandes om livet utanför. Han gör sig påmind hela tiden med rejäla spakar och det är mysigt att ligga å titta på. Igår när jag undersökte mina gigantiska brösvårtor så märkte jag att det kom nåt vitt ur ena tutten. "Kolla" skrek jag åt C, chockad över det jag nyss sett.
 "Är det var? säger den smarte son to be a dad. Haha, nej det är ju bröstmjölk! svarar jag som tycker att tanken på att jag ska amma om 3 månader känns väldigt långt borta. Men visst är det häftigt hur allt fungerar, jag är som en liten verkstad. En bulle i ugn och mjölk i tuttarna. Haha.

nu är det bäst att jag tittar tll ciabattabrödet.
hej då

Kommentarer
Postat av: Malin

Det skulle väl vara jätte skönt för dig o din onda rygg att få tex jobba halvtid. Själv tycker jag att det är helt underbart att vara hemma på heltid just nu, men självklart blir det långtråkigt vissa dagar. Men min kropp mår jätte bra av att slippa jobba :-)

Visst är det svårt att förstå att det är en liten bebbe som växer i magen? Fast ibland blir man ju påmind när det sparkar till så man nästan tappar andan, haha.

Jag läser på så många olika sidor, men den jag kopierar texten ifrån är:
http://www.blimamma.se/?page_id=31

Kram Malin

2008-02-14 @ 18:13:01
URL: http://www.majjjsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0