Full rulle!

Hej alla glada, idag har vi varit både på kyrkis och babysång så gissa om Siggeplutt var trött i eftermiddags! Igår var jag sååå supertrött och somnade redan kl 20 och sov ända till 09.15 imorse. Christian var uppe med tuppen eftersom han skulle jobba så han tog hand om Sigge imorse för att jag skulle få sova ut, vilket jag är väldigt tacksam för!
Men ändå, tänk att jag sov 13 timmar (med undantag för några amningar), det har jag aldrig i hela mitt vuxna liv gjort förut!


Imorse när jag vaknade och kände mig oförskämt utvilad, halsontet var borta och jag var pigg som en mört, så kom jag på att syster och Love skulle besöka kyrkis i Kovland idag så jag ringde och sa att jag och Sigge oxå var sugen och hänga med. 30 min senare så styrde vi kosan mot Kovland i fam Janssons nya vrålåk.
I Kovlands kyrkis så var det fullsmockat med barn och föräldrar, man fick knappt plats. Kul var det ändå, tänk att det är samma personal som jobbar nu som när jag var liten och gick på kyrkis, fantastisk ju! Då måste man verkligen brinna för det man gör....


När klockan började närma sig 12 så packade vi in barnen i bilen och begav oss till stan igen men först gjorde vi ett stop hos våra föräldrar. Love skulle ha lunch, blöjor skulle bytas och vi vuxna ville oxå ha lite mat i magen. Tyvärr var det ingen hemma där men det gjorde inget då besöket blev mycket kort för både jag o syrran hade tider att passa i stan.

13.30 var det dags för babysång igen. Som vanligt hade Sigge jätteskoj och skrattade hela tiden, han gillar verkligen sången! Han börjar bli så pass stadig nu så det dröjer nog inte allt för länge innan han kan sitta själv! Underbart, det underlättar ju både för honom och för mig...

Ikväll har vi varit på klädparty igen. Mest för sällskapets skull. Jag var lite osäker på ett plagg men avstod då jag tänkte att det var bättre att avvakta till nästa kollektion då han blivit lite större. De roligaste plaggen är ju för de större barnen!
Sedan vi kom hem har Sigge hunnit vakna (somnade i bilen på väg hem), somna och vakna igen. Det är nåt mysko på gång, antingen är det tänder eller nån typ av utvecklingsfas då han sover så ytligt. Jag får vagga om honom flera ggr på natt!





Innan jag gör kväll för ikväll så ska jag bjuppa på lite bilder av vår goskit:











Imorgon ska jag gå på Kulturmagasinet för att se om jag hittar nån bra barnbok där det står om olika utvecklingsfaser, jag ska även tvätta... Blir nog en hemmadag, man kan ju inte flänga runt alla dagar, ungen blir ju överstimulerad, stackarn....


Godnatt!










Faster Nettan, Tack det ska jag komma ihåg, men vi är ju ofta hemma oxå så det är bara att hälsa på om du blir lite Siggesjuk, ibland går det ju som sagt lite väl långt mellan gångerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0