På stan hela dan

Idag har jag och Sigge varit på stan hela dagen. Kl 11 imorse promenerade vi alla tre, mamma, pappa och son, ner till försäkringskassan för att prata med dom om mina pengar. Till svar fick jag att dom ska skicka en blankett till mig som kommer nästa vecka, den måste jag snabbt fylla i och skicka direkt till östersund där alla penga-papper håller till. Hoppas hoppas jag inte får dom allt för sent bara, men man vet ju hur f-kassan är lixom!

Efter försäkringskassan gick christian hem igen för att slutföra en hemuppgift han fått i sin kurs och jag och Sigge knatade vidade till centrum. Det blev först en sväng förbi J&J för att låna hem en kasse med gott och blandat i till christian och sen en tur upp till vero för att fylla en kasse till moi.

När jag väl var på jobbet så hörde jag mig för om någon av tjejerna skulle ha lunch snart och maria skulle strax gå så vi bestämde oss för att käka på det nyöppnade cafeet "body in motion" men först ville sigge ha käk och ny blöja.
När vi satt och åt så ringde sigges mormor(som skulle passa honom medans jag gjorde en synundersökning) hon kom oxå dit och fikade en gokaka medans vi andra åt jääääättgod kycklingsallad. Massor med mat fick man och det var supergott och bra pris, nytt favvoställe tror jag....

Syndundersökningen resuterade i att jag hade för starka linser och en spricka i varje lins så jag fick nya att prova på. Det kunde ta nån dag innan ögonen anpassat sig, för huvudvärk har jag minsann haft ändå!

Innan vi gick hem igen så var vi in på P.oP och shoppade en snygg tröja till min goprupp, dyr, men väl värt pengarna -fin ska fint ha!

Hemma igen gosades vi lite med pappan, tog en powernap och for sedan in till stan igen för att möta upp Annie -the preggo på hennes jobb för att sedan avsluta dagen hemma hos henne med lite choklad. Innan vi for hem igen så ringde jag pizzan och for sedan en sväng på konsum för att handla lite gott att smaska på ikväll (ibnte nyttig dag idag, tyvärr).

Nu har plutten sovit en timme och vi ska väl kanske se en film.





På knä i vagnen funkar fint då man ej vill ligga/sitta


Bra utsikt!




Snipp snapp snut, så var denna dagen slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0