Vilken dag!

Ojoj vad jag har varit trött idag!! Igår kunde jag lixom inte somna alls... tittade på klockan senast halv fem och hade då fortfarande inte sovit en blund. PRECIS när jag kommit till ro och började komma in i nån slags djupsömn så pep siggeprutt till och ville ha mat.

När jag böjde mig över honom och skulle ta honom till vår säng så märkte jag till min förtvivlan att min lilla älskling var ju alldeles genomvåt! Han var verkligen dyngsur, ända upp till nacken! Hela täcket, lakanet och madrassen var blöt AV KISS och för att inte tala om hans pyjamas! Stackars, stackars vår lilla plutt, åh vad jag tyckte synd om honom, tänk att han har sovit i det där....! Så det var bara till och byta i hela sängen.

Jag skyndade mig att byta de blöta kläderna(och såg noga till att lillsnorren låg på rätt plats) på den lilla kalla kroppen. Han skrek och skrek å blev mer och mer ilsken för varje minut som gick, han ville ju ha käk, men jag kan ju inte amma honom nerdränkt i sitt eget pink ju!!!

När jag äntligen ammat och fått lillen att somna igen och sovit 3 ynka timmar så vaknade jag av världens brakskit som kom i Sigges blöja så då var det bara att kliva upp, klockan var nu 07.30 och inte ville han sova nåt mer nu....

Idag har jag gått omkring som en zombie hela dagen. 10.30 var jag på min efterkontroll uppe på MVC och 13.30 var det babysång igen. Jag kom sent och fick skämmas men jag var så trött så jag fattade inte riktigt vad vi gjorde... till råga på allt så fick jag höra Sigge skratta riktigt för första gången i sitt liv och då kom jag helt ur balans och glömde snabbt alla visor från förra veckan.

Efter sången gick vi hem igen och tack å lov så somnade min snälla bebis ganska fort så jag kunde äntligen få slumra till på soffan en timme innan det var dags för lek igen. Verkligen en välbehövlig vila.

Nu förstår ni är jag så trött så jag ska göra natt nu direkt och snälla för guds skull; LÅT MIG FÅ SOVA, i alla fall några timmar.....Adjö.




Rolig bild jag knäppte häromdagen, ser ni handen?

Kommentarer
Postat av: Malin

Ojoj, vilken natt! Hoppas att du får sova ordentligt denna natt istället.



Ang babysången på onsdag, ska vi ses innanför dörrarna till kulturmagasinet. Eller? Vet inte riktigt var de håller till nånstanns :-)

2008-09-15 @ 21:57:47
URL: http://majjjsan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tror att jag tar bilen dit. Men annars hör jag av mig till dig.

Jag väntar på dig innanför éntren, så hjälps vi åt att hitta dit vi ska :-)

2008-09-16 @ 14:44:16
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0