Febrigt

Sigge blev visst toksjuk inatt. Han fick hög feber och gnällde hela natten.  Det ända som var bra var att sova på mammas bröst och bli klappad på ryggen. När vi vaknade 07 imorse så kom mormor in med välling och Sigges ögon var alldeles igenklistrade med sånt där snuskigt inflammationsvar. Högra ögat gick inte ens att öppna, han var helt förtvivlad!
Idag har han mest sovit och varit i min famn. Han vill absolut bli buren hela dagarna annars skriker han som en stucken gris. Nu på kvällskvisten så blev han lite piggare så imorgon hoppas jag att han är feberfri.

Vid lunchtid idag då Sigge tog sin andra nap så passade jag på att köpa tapeter och färg till stora sovrummet. Det är så skönt nu när alla färger och tapeter är valda för vi får en sån himla beslutångest, det finns så mycket fina tapeter! Förhoppningsvis kan vi börja mölera till helgen så att vi får flytta in.

Idag har jag även börjat baka inför 1-års kalaset. Det känns bra att börja i tid så att man kan baka nån grej i taget då man har lust och tid istället för att stressa sista dagarna. Tur att mamma och pappa har frysbox där jag kan bunkra upp med mina bakverk.

Jag hör att pappa och Christian kollar på sport i v-rummet just  nu och eftersom jag inte är det minsta intresserad så går jag nog och lägger mig inne hos Sigge och läser min bok istället. Skönt att somna i tid ifall det skulle bli en kaotisk natt.

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för tipset. Ska fråga bvc-sköterskan när jag ska dit om hon kan visa mig.



En tröst är ju att andra som varit i samma sits säger att det går över till slut. Även om det inte känns så när det är som värst.



Hoppas lilla Sigge mår bättre snart och att dte går bar med renoveringen! :D

2009-05-05 @ 13:54:06
URL: http://jessiegumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackars Sigge som har fått ögoniflammation, hoppas att han mår bättre nu!

Här hemma är det ocks sjukstuga. Pålle ligger helt utslagen och Evelina är lite snorig. Hoppas att jag klarar mig denna gång.



Det skulle vara jätte skoj att få se eran nya lya

:-)Vi kan väl höras på lördag så får vi se hur det blir? :-)

2009-05-06 @ 19:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0