Vardagsrum

Nu håller killarna på att bada i mamma och pappas duschkabin. De har tagit med sig en liten balja och båtar och leker för fullt i duschen. Siggeplutt som är ett riktigt vattendjur älskar att bada! Det var verkligen längesedan vi var till badhuset, dit måste vi åka en sväng när hans ögon är bättre. Ja, vi tror att Sigge har fått en släng av ögoninflammation eftersom ögonen varar så fruktansvärt och det verkar svida. Stackars! Tur att det går fort att bota med saltvatten och bomull...

Ikväll när Sigge somnat så tänkte jag och C åka till lägenheten och jobba lite så får mormor och morfar hålla koll på det sovande barnet. Vi måste måla färdigt dörrfodret överallt samt sätta tillbaka de målade listerna i vardagsrummet och bona golvet där, för idag blev det färdigt med tapetseringen! Det ska bli så kul att se hur resultatet blev!
Till hallen har vi fixat färg och nu återstår det bara tapeter till vårat sovrum, det tänkte jag fixa imorgon. Sigges rum samt spel/gäst-rum gör vi själva då det inte är så värst bråttomt. Golvet ska vi börja med så fort målaren är färdig med sitt, annars finns risken att de ändå blir förstörda.

Imorgon är jag och Sigge ledig. Förutom köpa tapeter så ska vi iväg och köpa trall till balkongen samt lite blommor. Det får bli morgondagens to dos. Babysången skippar vi ifall han skulle ha ögonimflammation, vi vill ju inte smitta någon!


Nu ska jag kolla till badpojkarna. Go kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

vad skönt att det ni snart kan flytta in på "riktigt" i eran nya lägenhet :-)



Det skulle ju vara superskoj ocm vi snart kunde träffas! Denna vecka är jag ledig mån, tis, lör och sön. Kan du ngn av dagarna? Förstår ju att ni har fullt upp med flytten och sånt :-)

2009-05-04 @ 12:43:44
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0