Shopping och tacos

Idag har jag och Sigge varit till staden och shoppat. Storken väntas nämligen komma med en liten kusin till Sigge här i dagarna, så vi har inhandlat en present till denne. Vi fyndade även lite till sigge på polarn o pyret och jag fick mig en kasse från vero moda.
Eftersom jag längtat till en sån här dag då det är lite mulet så blev jag överlycklig imorse då jag vaknade. Konstigt tycker kanske ni men det är så jobbigt med denna värme för det små. Speciellt för vår Sigge som ärvt sin fars svättköttlar och svättas halvt ihjäl i värmen. Plus att man vill ju inte ströva omkring i affärer då det är kokhett ute, nä då vill man ju svalka sig vid ett bad.
Badade gjorde vi både igår och i förrgår. Igår var vi med Annie (som förövrigt oxå väntar småtting) och badade på kubenbadet och i förrgår så var vi som sagt i sporthallsbadet. Sigge får ju naturligtvis inte bada än men nästa sommar får han oxå vara med och plaska.

Nu ska jag och christian käka tacos sen ska vi se en film. Lillen har varit vaken sen 17 idag så han borde somna för natten om en timme ungefär, perfekt! Nu sitter ha i köket och tittar på när pappa steker köttfärsen, det är ju så spännande med alla lukter och allt som slammrar i köket...!  Han har blivit så intresserad av omvärlden och vill vara med och se allt! Vagnen som han förut älskade, vill han helst inte ligga i nu. Om han ändå kunde sitta snart så slipper man liggdelen i alla fall, men det lär ju dröja några månader till.



Nä nu ska jag hjälpa till så vi får oss nån mat. Tack för idag!



Jag och Sigge på väg till stan




Elicia och Karolina på sporthallsbadet


Mmm, Elicia smakar på klorvattnet


Sigge myser i skuggan,,, Ser ni honom?


Fina flickan som ska bli storasyster!


Annie och Sigge på kubenbadet


mor och son







mormor och sigge på skatans restaurang


Mysigt!


Dags för tacos!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fin din blogg blivit :-)

Herregud vad stor Sigge är nu!

De växer så fort.

Jag tycker inte det var länge sedan Evelina var så liten. Men nu är hon ju en riktigt stor tjej.



Hoppas att allt bara är bra med er annars?

2008-08-02 @ 08:37:27
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0