Hemma igen

Nu har vi nästan nyss kommit hem från malin och Pålle där vi har varit ikväll och käkat tacos och druckit glögg. Himla gott var det med tacos, jag har längtat hela dagen och åt tills det stod ut genom öronen.
Efter middagen så busade vi med pluttarna tills de båda blev trötta och ville ha välling. Båda två somnade som en stock, jag behövde bara lägga ner Sigge i deras säng så somnade han! Tyvärr vaknade han efter en timme igen och var ledsen, han stod lixom upp på armarna och kollade sig runt så han hade nog glömt bort vart han var när han vaknade till. Han var så ledsen så han fick komma upp och ligga i min famn en stund tills han gnuggade och gnuggade i ögonen, då for vi hem. Klockan var strax efter nio. Det blev en tidig kväll men dock en trevlig sådan! Det går inte alltid som man tänkt sig när man har med sig barn....
Jag sprang ut och hämtade bilen och jösses vad det har snöat, tjock och fin julsnö, äntligen får vi en vit jul!

För tillfället så sitter en pigg plutt och leker på golvet, ja han blev ju pigg på den timmen han lyckades sova hos malin och pålle. Vi körde till och med en extra sväng med bilen så att han skulle somna om men inte vill han sova nu inte..........
Förresten, har jag berättat att Sigge börjat  med sina gungmoves på knä nu så han kanske tänker börja krypa snart. Han är väldigt sugen att ta sig frammåt men han begriper inte riktigt hur han ska göra.... att han har börjat träna balansen måste ju betyda att krypningen inte är långt borta?


Imorgon ska vi fira Sigges kusin Robin som fyller 14 sedan ska vi på återbad på simningen, den absolut sista. Skönt tycker vi som tycker att söndag kväll är en konstig tid för babysim.


Dags att se om lilleman har blivit trött så jag och C kan se en film eller nåt. Förresten så är jag jäkligt trött (fastän vi sov till 09.15 imorse) så jag kanske ska ta och knoppa?


God kväll i alla fall!





sötnos med tuppkam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0