Slut på jul

Sådär, nu var julen slut och nu återstår endast 6 dagar på året. Det här året hat ju gått sjukt fort!

Igår var det i alla fall en mysig dag, runt halv fyra så kom vi fram till min farmor och farfar och eftersom vi skulle äta halv fem så passade vi på att hjälpa till eftersom mina farföräldrar nu börjar bli till åren. Jag tror det var sista julen vi firade hos dem nu, nästa jul så blir det nog hos mamma och pappa och så får dom komma dit istället.

När vi ätit alla julmat så kom tomten och sigge fick massa roliga och användbara julklappar! Tack allihopa, han sitter nu och leker för fullt med alla roliga saker, det behövdes verkligen leksaker här hemma!
När alla barn bakstavligen slitit upp sina paket och lekt och undersökt dom så var det dags för fika och risalamalta. Sigge var så himla trött så vi fick åka hem efter det (20.00), det kändes så dumt om han skulle somna där och sedan bli pigg för att vara vaken några timmar till.
Han somnade så fort vi satte honom i bilbarnstolen men vaknade tyvärr flera ggr hemma och gallskrek! Jag antar att det blev väldigt mycket intryck och många olika ansikten under dagen, inte lätt att vara liten.

Ikväll är det meningen att jag och Christian ska partaja men jag tycker det är så jobbigt att lämna bort Sigge över natten, jag har sån beslutångest! Han är ju väldigt speciellt nattetid och jag är rädd att han ska vakna och undra vart han är, han brukar ju även äta en liten slurk runt 05.Även att jag kommer ju att sakna honom så himla mycket!! Fyy, men nån gång måste ju vara den första...! Faster Pernilla ska få äran att ta honom, det går nog bra, bara för det så sover han väl som en stock! Så imorgon ska jag sova ut helt ostört för första gången, jag ska dra ut alla telefoner så ingen kan väcka mig, haha.

Här kommer i alla fall några bilder från årets julafton:


Sigge på julaftonsmorgon


öppnar paket


fin pojke


hos farmor


åker på pappa



ombytt och klar


hos min farmor och farfar


vi 3


Christian poserar


Sigge i min farmors knä


somebody put the baby in a corner


Sigge hos moster


Love


Trött kille!


Det var dom bilderna jag fick med sen dog min kamera, typiskt!

Nu måste jag gå och kramas med min gullpojke innan han ska iväg, jag kan inte ens pussa på honom för att jag har fått munsår över hela nyllet och vet ni varför jag har fått så gott om munsår då? Jo, för att lingonveckan is back, förjävligt! Men efter 1,5 år så är det väl på tiden, bara att tacka och ta emot att allt fungerar som det ska....

Nä, dags att gå, hej då!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack så mycket Marianne och Sven-Gunnar för den jättefina stickade tröjan.!Sigge kommer att bli supersnygg i dom där färgerna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0