Snöigt

Idag har det snöat hela dagen och natten tror jag... riktiga julflingor, jättemysigt! Tyvärr blir ju inte väglaget det bästa och att styra vagnen mot kyrkis imorse var en riktig kamp måste jag säga, vi slet som djur jag och Malin för att komma fram i tid. Väl framme så bjöds det (eller det kostar tio kr/fika) på lussebullar och annat smaskigt. Tyvärr var de inte alls lika goda som mina med de gick ner ändå ;-)

Idag har jag varit trött och det beror på att jag inte sov så jättebra inatt.  Igår kväll när jag kom hem så hade sigge vaknat och skrikit ca 30min. Han var ju absolut inte hungrig eftersom han hade ätit en flaska välling innan läggdags (Cristian provade om han ville ha mer) så jag har ingen aning om varför han gör så. Han vaknar alltid några ggr på natten och skriker vilket vi är väldigt trötta på här hemma nu (även våra grannar ovanpå).
I alla fall när jag kom hem runt tolv-tiden så hade han somnat om i pappas famn och sov sedan hela natten, han åt alltså ingenting vilket känns jättebra, kanske han tänker sluta äta på natten? HOPPAS!
Jag kunde ändå inte riktigt somna för jag låg lixom och väntade på att han skulle vakna och säga till att han var hungrig, konstig man är. Jag ska ju sova på nätterna inte ligga och lyssna..... Idag är i alla fall plutten hes pga allt skrikande igår.

Igår var det i alla fall väldigt trevligt. Det bjöds på fläskfile med nån svampsås toppade med tranbär och saffransglass med pepparkakssmulor och konjakdraperade björnbär till efterrätt. Väldigt gott var det i alla fall! Vi fick champagne som välkomstdrink och ett gals vin till maten.


Nu ska vi kanske åka med hanna till birsta en asväng, om jag orkar. Hej svej


bilder kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0