rakningsdax!

Idag har jag agerat frisör. Christian bestämde sig för att raka av sig sin vinterkalufs och vem fick inte äran att ta fram rakapparaten, jo jag =) Varje vinter låter han håret växa för att det blir så kallt men idag skulle han på en jobbgrej så då ville han vara nyfriserad. Resultatet blev naturligtvis bra men han klagade på att mössan stack på huvet sen och det förstår jag men det blir nog bättre när det vuxit en bit =)

Nu sitter jag här i min ensamhet och kollar på gynning för C är hos en kompis och kollar fotboll. Tisdagar är ju min tv-kväll och han låter mig alltid se mina serier då, jag hoppas desperets ska börja snart igen för jag tycker inte gynning är spec bra. Hon är lite för flamsig så just nu kollar jag bara halft samtdigt som jag använder datorn. Men det skulle ju vara sista avsnittet ikväll så nästa tisdag blir det ju nåt annat *hoppas hoppas*.

Annars så funderar jag starkt på att köpa nya glasögon. Mina som jag har är ju styrkan för svag på och det vore så skönt att kunna variera med både glasögon och linser, det klias lixom i ögonen på kvällarna. Bara det att det är så svårt att bestämma vilka som passar.  Nä, jag måste verkligen kolla runt så jag hittar några som jag gillar.
Optikern avrådde mig att köpa glasögon nu när jag var gravid eftersom synen förändras ju så jag måste väl vänta ändå... eller om man kan byta ut bar aglaset sedan? Jag måste höra mig för, kostar det för mycket att yta glas så kan jag likbra vänta.

Idag har det ju varit toppenväder här och jag å C bestämde oss för att gå en promenad. Men jag har märkt att jag får sjukt ont vid sidan/nedanför magen när jag går så jag måste stanna hela tiden och gå myrsteg! Jag antar att det är sammandragningar som det kallas. Jag ska höra med BM på fredag. Det blev i alla fall en kortpromis för det var så obehagligt med smärtan så jag satt mig på ballkongen istället och solade. Härligt! Nu får det inte komma nån mer snö, nu vill jag ha vår!

Nu ska jag kolla klart på gynning innan jag intar duschen. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0