Hej hopp!

Mys i bilen!








Idag har det varit en riktig slappardag!
Vi har gjort NADA. Det har ju iofs regnat hela dagen men i eftermiddags var det uppehåll och då tänkte jag att vi skulle passa på att ta en promenad och lufta lungorna lite. På väg ut mötte vi pappa Christian och farfar Sören (C fick skjuts hem från jobb), jag blev superglad eftersom jag hade haft det så tråkigt i hösrregnet, de hade även köpt med sig gofika.
I alla fall så tänkte jag att nu när jag ändå hade bylsat in oss båda i alla dessa höstkläder så är det väl lika bra att vi går en sväng, något jag fick ångra, för några 100m senare så började det att TOKREGNA!! Sigge hade det mysigt i vagnen men hans stackars mamma däremot, blev dyngsur! Jag hade med mig ett paraply men tyvärr hjälpe det inte så mycket då det blåste från alla håll så regnet kom in under parrat. Då blev jag less och gick hem igen.
 Hemma bjöds det på kaffe och sigge lekte lite med farfar innan han blev trött och ville sussa i vagnen en stund.

Ikväll har vi varit en tur till annie och klappat på gomagen, inte lång tid kvar nu till den lilla guldklimpen ska födas. Väldigt spännande, pojke, flicka? pojke, flicka? Sigge tror att det är en mörkhårig skönhet, en blivande flickkompis med andra ord. Det får vi se i början på nästa månad, vi längtar!

Imorse fick Sigge smaka på banangröt, inte alls så dumt tyckte han. Han gapade till och med och mumsade ett tag på vaje tugga. Det mesta åkte ju ut men det är såklart, inte så lätt att veta hur man ska göra med det konstiga kletet. Det tar ju ett tag för sväljreflexen att mogna oxå! Men det blir bättre och bättre för varje gång...!

Nåja, nu är det dags för lite tandputsning, imorgon är det både kyrkis och föräldraträff. Ska bli spännande att få väga skrutten, han har blivit så tung så tung. Jag tror han väger ca 7,2 nu och christian tror 7,5, (oh lord, hoppas inte).

Godnatt med er!


Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken söt bild :) hoppas allt är bra!? kram

2008-10-03 @ 07:55:07
URL: http://carroedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0