Lugn lördag

Nu har lillen nästan nyss somnat. Jo klockan är mycket men så här har det varit varje kväll nu i ett bra tag, han somnar vid 20 (ikväll redan 18.30), sover i 1-2 timmar och sen vaknar han och skriker helt hysteriskt! Det är inget jag-är-hungrig-skrik, utan mer ett förtvivlat skrik precis som om han drömde en mardröm eller något. Det stämmer in på klockslagen exakt varje kväll. Jag tänkte höra med BVC på tisdag om dom har en aning varför han gör så....
Efter det så vill han vara vaken 1-2 timmar innan det går att få honom att somna om. Nu så fick jag honom att somna själv utan att bli ammad till sömns, skönt, jag vill helst inte vänja honom vid det. Tyvärr sover han oftast i vår säng oxå för jag orkar inte kliva upp 5-6ggr/natt som han vaknar ibland. Jag hoppas det går över snart, det är väl jobbigt att få tänder....!


Idag har jag och Sigge bara softat och pappan har jobbat. Vi började dagen med en promenad runt sidsjön. När vi kom hem så ringde min mamma och frågade om vi ville följa med ut till dom och äta middag så hon hämtade oss vid 13-tiden då hon slutat jobbet. I Kovland busade vi med Sigge, fikade på altanen och gick sedan en till promenad runt Ånäsparken. Det har ju varit ett sånt härligt höstväder idag!
Kl 16 hämtade jag C och sedan åt vi middag hos mamma och pappa som bestod av potatis och lövbiff. Till efterrätt gjorde jag en kladdkaka innan det var dags att åka hem igen.
Hemma har jag städat, tvättad och plockat iordning i skåpen. Ska ju åka med en massa skräp till fyndlagret tänkte jag så förhoppningsvis hinner jag städa förrådet i veckan (nä, det har inte blivit gjort än.


BTW så var lägenheten vi kollade på inget av intresse. Man var tvungen att ha egen varmvattenberedare och det blir ju svindyrt plus alla andra kostnader som tv-kanaler, el m.m. Fult var det oxå =(


Nu ska jag kika runt på LGHF-metoden. -10kg skulle vara pefekt för mig! Det verkar vara en lättsam metod oxå... jaja, vi får se. Man ska ju inte banta när man ammar för det överförs gifter i mjölken men till en början så kan jag ju sluta fika varje dag som man gör när man är mamma-ledig.
Förresten så har han hoppas över sitt första mål ammning idag, det blev lunchmålet som fick bli majspure. Mums tyckte Sigge, matgalningen våran.




Nä hej då med er, nu blev det ett långt inlägg. Gonatt!




På väg till Sidsjön



Härligt höstväder idag (ser ni den röda pricken på bryggan? det låg en människa där och sov imorse)



Lillfisen provar min gamla mössa


Dreggligt värre


Fingrarna har aldrig varit godare, man måste ju testa lilltanden.


Roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0