Vilopaus

Sigge och pappa tog en vilopaus, jag har oxå nyss sovit en stund. Skönt och behövligt med en vilopaus såhär mitt på dagen. Jag ska strax börja med maten som idag får bli köttfärslimpa, längesen man åt det. Vi har en köttfärs i kylen som bara ligger och skräpar och den måste ju ätas upp innan det är för sent.

Idag har vi varit och besökt gammelmormor och gammelfarfar. Sigge åt en halv burk med slottspure och mango till efterrätt, MMMM mumsade han högt. Snart när han blir 6 mån så ska jag ta och börja med välling men först ska vi byta ut ett till mål om nån vecka. Första och sista målet spar jag till sist, sen får det bli välling till kväll och amning till morgon. Det är ju så mysigt att ligga kvar en stund samtidigt som jag kan halvsova medans siggeplutt äter (smart va), vilket geni den som kom på det där med att ligga och amma!

Nu ska jag ta och ta mig en titt bland Sigges kläder, känns som om man kan plocka ut mycket, kanske sälja på tradera, men de finaste mest minnesfulla kläderna vill jag ha kvar. Kanske han får en liten bebbe som kan ha dem när han får bebis precis som han har kläder nu som jag har haft när jag var liten. Det är ju jättekul men man måste hålla dem i ett fint skick!

Nu vaknade nog lillen.

Hej då så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0