Sjukling

Inatt kunde vi knappt sova för att Sigge låg och jämrade sig hela tiden. Vid 02-tiden vaknade jag av att han vrålskrek och tog då upp honom och kände att han var kokandes het. Min första tanke var att han kanke hade fått nån typ av infektion i munnen där han bet sig eller ännu värre, att han landat på tänderna??!

Vi skyndade att ta en temp som låg på 39,5 och gav honom sedan en alvedon. Min största rädsla är feberkramper som kan uppstå ifall febern blir för hög så vi klädde av honom så fick han lugna ner sig i pappas famn medans jag satt i telefonkö till sjukvårdsrådgivningen.

30 min senare då jag äntligen kom fram så lugnade hon mig genom att säga att det förmodligen var lungt eftersom han hade ätit och druckit under dagen men vi borde ringa tandläkaren imorgon för att höra om vi skulle komma på kontroll. Vi skulle återkomma om han började kräkas eller blev slö då det kunde tyda på hjärnskakning...

Nu på morgonen så mår vår lilla stjärna bättre och det är full fart som vanligt. Febern är nu nere på 38.4 och tandläkaren trodde inte att det var nånting med tänderna för då hade han inte velat ta nappen eller äta så vi skulle avvakta. Det gjorde heller ingenting ifall bebiständerna skadas eftersom de inte är permanenta men ifall han slagit i dem så kunde de riktiga tänderna under komma ur position eller vad hon sa... Huvudsaken att han verkar må bra!

Nu ska jag in på jobbet och C plus Sigge ska in på banken och skriva papper sedan ska vi mötas hos Trolle på min lunch och skriva kontrakt. Förhoppningsvis får vi flytta in i början på nästa vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0