Trötta familjen

Jag har nyss vaknat upp efter en liten middagslur. Jag är fortfarande inte riktigt utvilad sen helgen och bättre blev det inte av att sigge sov rätt dåligt inatt och bestämde sig även för att vi skulle kliva upp okristligt tidigt redan kl 05.22 imorse! Nu ligger killarna och sover, sigge i vagnen och C i sängen. C har nämligen råkat ut för nån konstig huvudvärk, det trycker bakom hans högre öga, så han for hem från jobbet igår och blev även hemma idag. Jag tjatar på att han ska ringa doktorn men han vill inte... nä då får man ju gå omkring och ha ont!

På morgonen så har jag och Sigge varit till kulturmagasinet med syrran, Love och Lykke. Det var tänkte att vi skulle kolla in museet och låna Alfonsböcker men när vi kom dit så märkte vi att öppna förskolan var öppen, på kulturmagasinet alltså, så det fick bli ett besök där istället för museet. Barnen är nog ännu för små för att tycka det är intressant med museeum.
När vi lekt och kände oss nöjda så passade vi på att äta lunch på cafeet som håller till där inne (förutom jag som har kört igång med soppan igen), buffe åt syster och Love, Sigge han åt pastastjärnor och köttfärsås han...plus lite av Loves potatisbullar som blev över. Ja, han har god matlust igen vår Siggeplutt!

När sigge vaknat å ska han få lite mellis och sedan tänkte jag nästan åka till erikshjälpen för att kolla lite. Det hade varit skönt att få åka iväg sjlälv men jag vet inte om C orkar ta hand om Sigge så jag måste höra efter när dom vaknat.


Nu ska jag kika runt på lägenheter! Hej svej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0