Nu sover lillen

och jag får lite skön ensamtid! Jag håller på att tvätta men jag är snart färdig. Någon har förstört en av maskinerna nere i tvättstugan så det är bara en som funkar, lite irriterande eftersom det då tar dubbelt så lång tid att tvätta.

Nu väntar jag på att min vän A ska ringa för att berätta att hon och hennes lilla ska komma på besök, annars så går vi en tur till Love och leker. Jag skulle i alla fall behöva gå en promenad eftersom det inte blev någon motion alls igår.  Om inte dricka kaffe och surra räknas till det?
Igår var vii var nämligen först på 30-års kalas där jag snällt satt och tittade på medans de andra åt en god blåbärstårta, den såg i alla fall väldigt god ut! Efter det så var vi bjudna på taco-middag hos Christians syster då jag ännu en gång fick sitta snällt och titta på. Visst, det suger att inte få äta alla godsaker men då tänker jag att detta är ju bara en kort period av mitt liv, jag har massor med tid att äta tacos och tårta sedan! Det är ju faktiskt mitt val oxå. Träna på att avstå, det är nog nyttigt i sig det. Intalar jag mig i alla fall ;-)

Om det är någon som undrar hur det går så kan jag med glädje berätta att vågen visade -2kg denna vecka. Alltså -6kg på 2 veckor, bra va? Visst, det är lätt att gå ner i vikt men det är efteråt själva prövningen börjar! Jag har verkligen gett mig fasen på att jag ska klara det! Plus alla pengar, det vore ju som att kasta alla pengar i sjön...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0