Sigge 8 månader!

Idag blev våran fina kille 8 månader! Det firades med någon form av "magsjuka".... Lillen har matvägrat nu i 2 dagar, gröt och välling går i, ibland. Han vill inte ha någon vanlig mat. Varken igår eller idag fick jag i honom något mitt på dagen, endast en banan nu i eftermiddags men den kom ut direkt.... i form av grönt vatten, BLÄ! Allt han äter går rakt igenom honom och det bubblar och fräser både i magen och blöjan, stackars liten! 
Min första tanke var nya tänder men eftersom Sigges kusin hade samma åkomma förra veckan så måste han ha fått en släng av det. Huvudsaken att han dricker vatten så han inte blir uttorkad och det gör han ju men det är ändå så jobbigt för honom, man vet ju själv hur trött man blir. Förmodligen var det därför han kräktes härom natten oxå.... Annars är han lika pigg och glad som vanligt.


Idag har vi varit hela dagen hos Annie och Stina, vi for dit direkt efter vårat BVC-besök imorse som egentligen skulle vara IMORGON! Jag som fortfarande är dagvild efter alla dessa helger for dit idag i tron om att det var torsdag den 15e januari. Jag satt faktiskt och tänkte på väg till BVC att sigge blev 8 månader IGÅR  men när våran sköterska förklarade att vi var en hel dag för tidiga så insåg jag att jag inte alls hade missat min sons 8-månaders dag som jag trott.
Snäll som hon är så vägde och mätte hon honom ändå och frågade en del frågor om hans utveckling, nemas problemas här inte!
Då kan jag berätta för er att Sigge väger nu 8680gram och är 71cm lång. Jag var bergsäker på att han skulle väga över 9kg nu men icke. Jag antar att han förbränner mycket som han kutar omkring för han äter ju som en häst. Nu kryper han riktigt oxå och det börjar bli lite fart på honom oxå....kul =)



Nu ska jag bjuda på några bilder på vår 8-månaders skönhet, varsågoda:

(Det har blivit en hel del bad nu i dagarna då Sigge bakstavligen skitit ner sig själv flera ggr/dag...)


Det är roligt att bada









Nybadad i väntan på gröt




Flörtis




Imorgon var det tänkt att vi skulle bada och sedan kanske gå en promenad med Malin och Evelina men jag vet inte om det är en sån bra ide, tänk om han smittar? Eller blir sämre...... Vi får se vad vi hittar på men bada ska vi i alla fall inte göra.


Nu är C och spelar innebandy, själv ska jag bara slöa på soffan. Jag är jättetrött efter natten som var.... GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Ida

men grattis sigge på din 8 månaders dag!! :)

2009-01-15 @ 01:20:16
URL: http://fixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0