upp och ner och upp igen....?

Jag fattar ingenting! Nu har jag hållt på att dieta nästan 2 veckor, eller ja 1,5 om man ska vara exakt och jag har inte fuskat mycket, endast på min födelsedag! Första veckan gick jag ner -2kg men nu har jag gått upp dem igen...skitkonstigt! Undra om jag äter för lite, jag tror nästan det.... Jag är dålig på att äta mellanmål och tillräckligt mycket sallad/grönsaker till maten. Nu funderar jag på GI istället, det blir ju så tråkigt i längden med den här dieten och GI är ju nåt man kan äta hela tiden, plus frukt. Det får man inte äta nu och det är tråkigt!


Idag tänkte jag åka en sväng till Birsta, måste köpa nån ansiktskräm, jag har lixom haft slut länge nu men inte orkat tagit mig till stan  och mitt ansikte stramar. Kanske M och E följer med elelr om vi går en promead först, härligt!


Dags att äta frukost. Det blir inget ägg och bagon i alla fall för det är jag skitless på....


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tar gärna en promenad med er.

Är ju roligare med lite sällskap :-)

Hinner du det då?



Var och när ska vi isof ses?

2009-01-15 @ 10:10:56
URL: http://majjjsan.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej ett bantnings tips prova ät alevo som går att köpa på affären de finns olika saker att äta jag körde de i två veckor samt gick promenader två ggr om dan gick ner 4-5 kilo (viktigt att man dricker mycke vatten)som jag inte gått upp efter att jag slutat men då jag började äta mat så tog jag bort pasta potatis och ris och åt sallad till i stället,för mig funkade de bra /Erika (karolinas (Elicia) brors sambo)

2009-01-15 @ 10:48:48
URL: http://www.mathildas.se
Postat av: Ida

ibland så kan man gå upp när kroppen håller på att omställa sig. Inte konstigt men det gör att många ger upp.. Ät oftare, mindre portioner och mer grönt så ska du se att det sätter fart! oCH gi/lchf är ju ingen dum metod det heller om man kan undvika kolhydrater... men det är svårt! Lycka till!!

2009-01-15 @ 12:50:08
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet väl att om du äter för lite, så går kroppen på sparlåga,då får man också dålig viktnedgång.Det kan ju vara så att du går ihop istället för att gå ned,varje cm. är 1kg. Ta och mät dig en gång iveckan också.Puss och Kram Mamma...

2009-01-15 @ 20:23:24
Postat av: Carina Edström

Tyvärr är det ju så, att om man vill gå ner i vikt så kan man inte fuska. Där har du svaret. Det gäller att bita ihop och avsätta tid till detta, hur tråkigt det än kan verka. Vilken metod kör du?

Själv kör jag Annika Dahlvist LCHF. Tycker att den är bättre än Gi. Ska man äta gi så vill de ju att man ska äta ägg och bacon, och det har jag förätit mig på. Enligt A D så kan man ju äta fil till frukost, och det passar mig ganska bra.

Jag är stenhård nu, hoppar all alkohol och tar absolut inget förbjudet. Maken fyllde år och jag höll mig! Riktigt nöjd över mig själv =).

Lycka till och bit ihop.

2009-01-15 @ 20:25:11
URL: http://carouschka.blogspot.com
Postat av: Carina Edström

Ja det är bara att försöka tänka "Beach 2009" =)

Om man bara bestämmer sig för att under en viss period hålla sig strikt till det man tänkt sig, och inte låta något stå ivägen för målet, så ska det nog gå. Fokusera Karin! Vi kan väl peppa varandra, det kommer nog att behövas. Jag är motiverad nu, men vis av erfarenhet så kommer jag att komma i svackor jag med!

2009-01-15 @ 22:55:56
URL: http://carouschka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0