annons och höstblåsor

Sådär ja, då har jag precis blivit klar med min annons till ST. Jag är nämligen på jakt efter en ny cykel då min gamla blivit stulen! Jag har redan varit runt på olika loppis, ringt på annonser och  frågat nära och kära om någon råkar ha en gammal cykel till övers men eftersom det verkar omöjligt att hitta någon så fick jag nog och satte därför själv in en annons i tidningen. Jag hoppas jag får napp eftersom en cykel är ju ett måste då man bor i stan plus att det vore mysigt att få ta en cykeltur med Sigge då jag har köpt en stol till honom att montera där bak.

På tal om Sigge så är vår lilleplutt sjuk igen. Han hinner knappt bli frisk innan han sjuk igen... Vi hann bara pusta ut efter magsjukan innan vi upptäckte att han fick feber igen och kort därpå så fick han blåsor i munnen, runt munnen och på händerna. Vi fick komma till doktorn och han sa snabbt att det var något som kallades för höstblåsor och det var visst något som gick nu. Inget farligt, man får feber och båsor i munnen, händerna och under fötterna men ska försvinnan igen imon en vecka. Såklart gör det ju ont och det märks på Sigge då han inte kan sova om nätterna, inte vill ta någon napp och drägglar som aldrig förr! Idag är det dock bättre så det är nog borta på några dagar. Smittar gör det men bara till barn och de första dagarna innan man fått symtom... alltså borde han inte smitta nu.

Oj nu vaknar sigge, hej så länge!

Kommentarer
Postat av: pernilla lemon

Hej karin sagostunden såg ju supermysig ut pussa lillbubben från mig jag skulle vilja ha receptet på den goda pirogen vi fick hos er i lördags ha det så bra

2009-06-24 @ 15:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0