längesen nu...

Hej hopp bloggen, här var det längesedan jag skrev! Vi har haft så himla mycket att stå i med jobb, renovering och självklart lilla ettåringen (som förövrigt inte är still mer än 2 timmar per dag då han sover). En annan grej att skylla på är att vi har inte fått vårat internet inkopplat förrän idag men imorse var det en karl hos oss och installerade så nu saknas det bara en sladd och sen kan vi surfa hur mycket vi vill, nice!

Idag har jag å lillfisen varit och besökt min höggravida vän och frisör Emma som har klippt honom. Han hade ju fått en rejäl kalufs och efter mitt misslyckade försök att klippa honom så såg han inte klok ut! Hade vi bott på saltkråkan så hade nog någon tagit honom för lilla Stina för vår stackars Sigge såg ut som en kopia av henne! Men nu så, är han snygg och pojkig igen....!

När vi äntligen fått sigge att sitta stilla en stund genom lite mutor i form av kakor och glass så kom vi på att det inte var så smart att låta honom kleta ner sig, allt hår fastade nämligen i ansiktet på honom!! Han såg ut som en varulv med allt glass och hårklet i fejjan. Efter lite bök och stök så gick det tillslut att klippa färdigt hela kalufsen....
Efter klippningen så drack vi kaffe och spekulerade i vem som gömde sig i Emmas mage, det är nämligen snart dags för hon/han att kika ut, på självaste nationaldagen närmare bestämt, och det ska bli så spännande att se vem det är!

För tillf'llet befinner vi oss hos mommo och moffa där jag har slipat en dörr men tyvärr så kom regnet och jag fick skynda in. Lillen ligger ute på altanen och sover men det är snart dagt att vakna för lite käk.


Själv ska jag surfa runt efter en sittdyna till vår Urban Jungle, kanske jag kan fynda en på tradera. Imorgon kanske det kommer lite bilder på den nysnaggade snyggingen, håll tillgodo!

Kommentarer
Postat av: Nea

Heej!

Jag läser till USK för att den kursen jag går är på 48 veckor och då får jag en fot in på sjukhuset direkt. Har itne råd att plugga i 3 år nu när Jamie är liten och Bebis 2 är påväg.. måste ut i arbetslivet så snart smo möjligt. och ser ockå att erfarenheten man får som USK är väldigt viktig. Empatin är viktig.. Måste dessutom läsa upp matte B och det ska jag göra under tiden ajg jobbar som undersköterska. Sen vidare till sjuksköterska och därefter FÖRHOPPNINGSVIS Barnmorska. =)

Det kommer ta tid men å andra sidan så kan jag jobba därimellan och tjäna pengar samtidigt som jag studerar. Vad kul att du också vill bli BM.

Allt bra med er annars?

Kram

2009-06-03 @ 17:24:07
URL: http://www.bebis.panatet.se
Postat av: vickan

okej jag sökte på kulans förskola hört att den ska va bra :) då kanske dom hamnar på samma...när sökte ni ifrån? hösten? imorrn ska jag jobba på vero lite nervös va sjukt längsen...ha´re bra

2009-06-03 @ 20:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0