Bakning och bilbesiktning

Nu har jag precis ätit mitt supergoda hälsobröd till frukost. Jag fick ett recept av min hälsokonsult och hon ljög inte då hon sa att det var mättande och väldigt gott och det innehåller inget socker! Ni ska få receptet så kan ni baka och prova själva, det är verkligen superenkelt!

Inatt vaknade Sigge kl 04 och gallskrek. Han måste ha drömt något antar jag. Jag lade över honom i vår säng och han blev lugnare men kunde inte riktigt somna om. Vid 06-tiden gjorde jag välling och efter ett tag så somnade han äntligen om och sov till 08 så idag är man trött.

Nu ska vi strax iväg och besiktiga bilen, ska bli intressant om den skrothögen går igenom. Jag tror verkligen att det är dags att byta bil... eller skaffa en till!

Här kommer i alla fall receptet på brödet:





 

 HÄLSOBRÖD

3,5 DL GROVT RÅGMJÖL

3,5 DL VETEMJÖL

1,5 TSK BAKPULVER

1,5 TSK BIKARBONAT

1 DL LINFRÖN

1 DL RUSSIN

1 DL SOLROSFRÖN

1 DL RÅGFLINGOR

1 DL RÅGKROSS

1 DL OSOCKRADE LINGON

0,5 DL HACKADE TORKADE APRIKOSER

3,5 DL FILMJÖLK

2 ÄGG




BLANDA SAMMAN ALLA TORRA INGREDIENSER I EN STOR BUNKE. VISPA SAMMAN DE VÅTA I EN MINDRE BUNKE. BLANDA SEDAN ALLTSAMMANS OCH FÖR ÖVER I EN VÄLSMORD EV. BRÖAD FORM. JÄMNA TILL YTAN MED EN MJÖLAD HAND. GRÄDDA I 175 GRADER CA 60 MINUTER. PRÖVA AT BRÖDET ÄR TORRT I MITTEN. LÅT BRÖDET KALLNA PÅ GALLER UNDER EN BAKDUK.




Dags att packa väskan för sedan blir det en promenad med A och S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0