Jobb-söndag!

Jobb idag igen, kul! Jag gillar att jobba helger, för det första så har man ju superbra betalt och så slipper man ligga hemma bara, sen är det ju bara öppet mellan 12-16 så det är ju bara ett par timmar man blir borta.

Igår var det min första huvudvärkslösa dag, jippi!! Kanske denna jobbiga förkylning börjat gett med sig? HOPPAS! Jag vågar inte hoppas riktigt än men det skulle ju vara himla skönt om det inte var en visdomstand som är problemet utan att det fortfarande var förkylningen. Jag började om med nässprayen igår men bara på den sida som gör ont.


Sigge har nu slutat vaknat om nätterna. Istället vaknar han 1,5 timme tidiare vid 06.30-07.00 tiden vilket är mycket bättre! Jag sover hellre  hela natten och kliver upp tidigare utvilad än att jag måste trösta en ledsen bebis varannan timme hela natten och kanske få ligga kvar en timme länre..... Han piper ju självklart till ibland och så men det gör han bara i sömnen, han har alltid haft mycket ljud för sig nattetid. Nu vaknar han oftast glad, ställer sig i sängen och ropar MA-MA MA-MA! tills jag hämtar honom.

Vår lilla son är även en riktig härmapa. Han är väldigt duktig på att härma ljud. Han vet precis hur bilarna låter och så fort han håller i en bil så säger han Brrrr-Brrr och kör runt med den på golvet. Imorse visade jag honom hur katten låter (han har en katt som hänger i skötrummet) och sen försökte han härma mig och sa Maa-Maa men ljus tillgjort röst, haha det såg kul ut!



Våran lilla guitar-hero


Nu ska jag göra kaffe till min kära sambo och se om han vill komma upp. Han fick sovmorgon idag... vissa har tur ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0