Städ och babysång

Jag och Sigge har nyss städat hela lägenheten. Medans jag svänger runt med dammsugaren så följer han efter och rycker i sladden och trycker på On-knappen så dammsugaren stängs av lite då och då. Han blir lika faschinerad varje gång. När jag sedan torkar av med moppen så plaskar Sigge glatt i skurvattnet, han älskar att hjälpa mamma och städa!
Nu blev han så trött så jag lade honom i sängen, det är jobbigt att hänga med och hålla koll hela tiden speciellt då man vaknar 06.30 på morgonen.

Igår var vi hela lilla familjen på stan. Vi käkade brunch på Charm, ja jag har börjat äta igen. Jag höll på att bli galen så jag har gjort en liten paus. Vi ska ju ändå på fest om två veckor och för att undvika att krascha så är det nog bäst att äta en tid innan.
På brunchen serverades brieost, salami, mozarellaost, kycklingklubbor, äggröra, bacon, parmaskinka, bagels, våfflor, ja allt möjligt gott och jag var i himmelriket! Tyvärr orkar jag knappt äta nånting så det blir mest att jag smakar på all mat. Sigge däremot, han glufsade i sig en hel våffla med sylt och grädde och lite kyckling och smörgås.
Efter maten gick vi och kollade in ett tyg till en ev topp ifall jag orkar sy en. Jag orkade inte kolla så noga då det kändes som om jag hamnat i matkoma efter all god mat. Man måste verkligen äta försiktigt så stackars magen orkar med.

Senare idag ska vi iväg på babysång och en sväng förbi affären. Vi har ju ingen mat hemma eftersom det bara är C som ätit och man vet ju hur det kan handlas då -bara massa gott. Jag måste handla mat så jag kan äta på halvfart och inte gå upp massa i vikt nu, jag måste komma ihåg att jag bara har paus.


Glad


Middag hos mormor och morfar:

sigge med sina kusiner


det käraste man har sätter man på bordet


brum brum sa Sigge


Lykke var lycklig då hon funnit lyckan hos mamma


Grabbarna grus på moppen



Nu ska jag se nyaste avsnittet av desperate housevifes, vilket lyx! Adjö för nu!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej! Vad barnen har vuxit sedan i julas. de ser ut att trivas tillsammans. Om du har lust kan du komma till mig på måndag på spa o ljusvisning kl.19 30/3.Ta med handduk o örngott. Det blir fotvård.Baljor finns. Hör av dig om du kommer! Mvh Jeanette

2009-03-23 @ 11:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0