sådär ja!

Då var granen klädd och julklapparna nästan klara! Så himla mysigt är det här hemma nu, tiden går så fort, jag hinner inte myyysa.

Idag har jag och Sigge varit och kollat på kusin Elicia när hon varit lucia på dagis (C låg på soffan hos mamma och pappa å sov). Jätteduktiga barn som sjöng högt och fint. Nån tår kom det  lite här och var när de fick syn på sina föräldrar men fröknarna var snabbt där och tröstade. Sedan var vi in på Elicias avdelning, Igelkotten tror jag den hette, och fikade lussebulla och drack saft.

Innan vi gick till dagis så bjöd mamma på taco-lunch hemma hos dem. Mamma hade julpyntat hela huset, tänt ljus och spelade julmusik för fulla muggaroch då kände jag julstämningen för första gången. Jag vet att det är ganska sent men jag brukar ofta känna julstämning när jag jobbar och vi spelar julmusik och julpyntar i butiken och eftersom jag inte jobbat denna jul så har den inte riktigt infunnit sig.
Idag när vi kom hem till mamma och pappa så kändes det lite som det gjorde när man var liten, mysigt när hela familjen var samlad inför jul och man åt god julfrukost varje morgon.... Nu har jag ju min egna familj så snart får man införa sina egna traditioner, jag längtar till man får titta på sigge när han lussar på sitt dagis.

Sigge har sovit så himla bra 2 nätter i rad nu, jag är såå pigg på dagarna! Väldigt tacksamt måste jag säga, idag vaknade jag till och med före honom. Jag som älskar mornar trivs bättre att kliva upp tidigt vilket jag ej kunnat göra nu när jag ibland varit vaken varannan timme hela natten. Så imorse bakade jag nya lussebullar som jag ska ta med och bjuda mormor och morfar på imorgon när vi ska dit.





Sigge med granen och alla klapparna



Christian



Liten plutt helt slut av förkylningen
(Ursäkta dåliga bilder men numer har vi bara våra telefoner att fota med)



Nu sitter jag faktiskt att filar på iden att kanske bjuda hit Christians familj dagen innan julafton för julklappsbyte, mat och glögg. Vad säger ni om det???


Nåja, nu ska jag gå och koka välling till Sigge som snart ska sova. Ikväll har jag för mig att det är bodyguard på TVn, blir nog den som kvällsfilm , Christian kommer att bli superglad ;-)

Gokvällen!

Kommentarer
Postat av: malin

Åhhh, vad fint med gran!

Tror att vi också måste ta och fixa en snart :-D



Ska höra med gubben ang vilken dag vi kan ta glöggkväll på. Pålle spelar match både lör och sön. Kan ni ev på fredag?

2008-12-15 @ 20:21:45
URL: http://majjjsan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad fint det blev med julgranen,nu har ju du jul också.Men kom ihåg att julstämmningen den kommer innifrån och inte ut av alla saker man har. Puss och kram ,mamma....

2008-12-15 @ 20:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0