Seg pojke

Oj oj oj, Sigge är fortfarande vaken... ja sen kl 16.45 idag!! Jag blir tokig, han vill inte sova! Nu är han ju superövertrött och ännu segare att få att sova. Vi som hade lyckats så bra den senaste veckan, vi kom nämligen på att om vi tog bort en tupplur mitt på dagen, så att han bara sov 2 ggr så hade han mycket lättare för att somna runt 20-tiden på kvällen och allt var frid och fröjd. Ikväll är ett undantag (hoppas jag). Nu kom C ham från träning så nu ska han göra ett försök.... hoppas han lyckas! Jag har till och med försökt amma honom till sömns men han ska bara lägga sig på magen och det går ju inte så jättebra att amma då....


Idag efter visningen, som förövrigt var ett råttbo, så kände jag mig så pass pigg att vi for en sväng på kyrkis. Trevligt var det där då det var många mammor jag kände, sigge tycker ju att det är så himla roligt att träffa andra bebisar oxå och sångstunden är ju toppen!
I alla fall när vi varit på visningen så tänkte jag att jag kunde lämna bilen så att C kunde ta den hem efter jobbet. Jag var ändå tvungen att gå förbi stan och lämna igen en klänning och en tomtedräkt och eftersom det var rena rama slasket ute idag så var jag redan dyngsur om fötterna när jag bara gått några meter ifrån bilen...åååh! Inte kunde jag gå till kyrkis med dyngsura fötter när jag var förkyld heller. Därför roffade jag åt mig ett par torra sockar där jag lämnade tillbaka klänningen och sprang sedan in på DNA för att köpa gummistövlar! Gud så skönt!! Torra fötter och man kunde gå som man ville! Jag har tänkt köpa stövlar hur länge som helst nu men det har aldrig blivit av men nu äntligen, jag älskar dom!! Eftersom här ofta är slask så kommer jag att få stor nytta av mina nya gummisar =)


Imorgon blir det dags för spruta igen, inget annat inplanerat eftersom man inte riktigt vet hur det går men kanske en träff med Annie och nyfödda bebben. Har ju bara träffat sötnosen en gång så det blir jättekul att ses igen!

Nu ska jag kolla in i sovrummet för att se om Sigge-tjurig håller på att somna, har ju bakat jennys goda kakor ikväll så jag ska nog ta och snaska på en sån oxå, GODNATT!



Envis pojke som bara vill ligga på mage


Glad, envis och trött. Jobbig kombination!


Rudolf med rödsprängda ögon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0