Zombie

Idag är jag TRÖÖÖÖTT!! Igår när festen ovanför äntligen avtog runt 24 och jag äntligen kunde somna så vaknade såklart Sigge vid 03.20. Nu när vi sänkt sängen så ser han rakt in i vår säng så han fick syn på mig och ville upp. Jag försökte först få honom att somna om på plats men när det inte gick så tog upp honom och försökte få honom att somna om i vår säng. Det funkade till en början men sen förökte han äta på mig och eftersom jag inte har nån mat att erbjuida längre så gjorde jag välling, han åt ½ flaska och blev sedan pigg!
 Då  låg han och jollrade HÖGT länge och tillslut började våra grannar stampa i golvet ovanför oss, ja jag förstår att dom är irriterade, först en granne som festar ovanför och sen en granne som har en unge som skriker på nätterna nedanför!
I alla fall så somnade han inte om förran 05.30 och idag är jag jättetrött, VAAARFÖÖÖR har han börjat göra såhär igen?! Ungen är ju för böveln snart 8 månader, han borde ha en fungerande dyngsrytm nu. Jag vill inte tända och ta upp honom för han ska ju lära sig att sova, i alla fall till 06, då kan jag gå med på att gå upp.

Nu vart det här oxå ett surmulet inlägg men man blir ganska sur när man är trött. Vi ska i alla fall gå in på stan en sväng idag för att kolla in rean. C han jobbar och ikväll blir det ingen julmat på vårat middagsbord inte, pannkaka eller nåt känns frestande... ;-)

ADJÖ!


Kommentarer
Postat av: Malin

Guuuud vad jobbigt att grannen har röjfest flera dagar på rad!

Men att grannen ovanför stampar i golvet för att Sigge skriker tycker jag är lite väl onödigt.

Bebisar skriker och de måste man tyvärr leva med som granne :-)

Fast de var nog som du skrev väldigt trött eftersom den andra grannen förde sådan liv.



Idag så blir det lugnt för min del. Är förkyld och är inte riktigt i form. Hoppas dock att jag mår bättre imorgon.

Du kanske har lust att följa med på stan eller birsta ngn annadag till vecka ist?

Skulle behöva byta en jacka som Evelina fick i julklapp.



Oj, vilket långt inägg detta belv, haha

2008-12-28 @ 12:33:52
URL: http://majjjsan.blogg.se/
Postat av: Carina Edström

Håller med föregående talare om att barn skriker. Men det får man inte stampa i golvet för, det är ju väldigt puckat. De borde ist tänka sig in i er situation. Först någon som har röjfest, och på köpet vaknar Sigge. När ska NI få sova?

Sömnbrist är ju ett är ju en väldigt effektiv tortyrmetod. Användes ju mycket förr faktiskt.

2008-12-28 @ 15:29:57
URL: http://carouschka.blogspot.com
Postat av: Malin

På nyårsafton ska vi bara vara hemma och ta det lugnt.

Sofie, Mange och deras busiga lilla son kommer över. Tror även att Manges mamma skulle komma?



Vad ska ni hitta på då?

2008-12-28 @ 19:34:56
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0