nattpigg liten sigge

ja han vill ju AALDRIG sova på nätterna våran tokbebis! Nu har han börjat med de fasonerna igen att han ska leka mitt i natten... Det som är skönt är att sigge har börja somna lite tidigare på kvällarna, mycket skönt för oss som får ensamtid men då klarar han inte att sova hela långa natten utan blir genast klarvaken då han ätit mat. Jag försöker att ha det så mörkt som möjligt i rummet men eftersom det alltid är nåt i blöjan oxå så måste jag ju byta den med... och då blir han avkyld och jättepigg!
Vi har även försökt att hålla honom vaken en timme till på kvällen men det är förstås omöjligt. Han somnar ändå, även om jag leker med honom. Buspojken våran....

Inatt så har han varit extremt pigg men då sov han mycket igår oxå. Han somnade kl 21 (vi var ute på en promenad) sen åt han runt 01.30. Efter maten lade jag ner honom i sin säng igen och där låg han och pratade och skrattade länge med åsnorna. Efter en timme vart vi less och först vände jag bort åsnorna men det struntade han i såklart. Han fortsatte babbla på ändå. Tillslut lade jag honom i vår säng för då brukar han fort somna om, men Inte denna gång, nä då började han förstås prata med lampan ovanför sängen.... Och så har natten varit. Sigge har babblat, chrisian har snarkat och jag har legat halvvaken.... suck.

Nä från och med  nu så ska vi försöka hålla honom vaken några timmar på dagen, det här funkar ju inte. Jag har halvsovit från 01.30 och är väldigt trött idag men jag tror ändå jag ska en sväng på stan. Uttråkad var ordet...


Annars så letar vi ny bostad för tillfället. Denna lilla plutt-tvåa går oss på nerverna när man inte får plats. Fy vilket dåligt köp. På tisdag kommer dom och ska värdera den. Vi letar nu efter hus men skulle det dyka upp en bra lägenhet så går ju dert bra oxå. Man kan ju alltid köpa sommarstuga...

Nu måste jag klä på mig medans sigge sover. I eftermiddag ska vi iväg och titta på ett hus, så håll tummarna att det är ett BRA hus för det vi kikade på på alnö stank ju möggel.

hej då !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0