grillväder?

Imorse när vi vaknade så sken solen och vi blev glada eftersom vi ska ju grilla på alnö idag. Nu några timmar senare så skiner inte solen längre, verkligen typiskt när man har planerat in något. I och för sig så är det några timmar kvar så kanske att solen kommer tillbaka......

Igår fördrev jag hela dagen med mor och syster + systerson. Vi drev omkring på stan och handlade diverse prylar. Mammsen köpte bestick och stekpanna plus småbrallor till kommande barnbarn och traktor med släp till barnbarnet som snart fyller 1, jag köpte skor och syrran handlade lite till Love.
Lunchen åt vi på kinarestaurang där det serverades buffe men jag som varken har matlust eller magsäck åt några friterade räkor och drack 2 cola (man är ju sjukt törstig) och konstigt nog höll jag mig mätt hela dagen ändå.

Efter shoppingen så bar det av till Loves farmor och farfar där vi fikade goda bullar och andra halvan av hans släkt fick rå om honom några timmar.
Sedan var det dags att åka ut till kovland för att grilla och vad som serverades denna kväll var kycklingfileer och potatissallad plus en massa troccadero. Mums.

I väntan på maten så busade mamma och Love på gräsmattan och Love bestämde sig för att stappla sina första10 meter själv! Han går ju fint (lite vingligt dock) när man håller honom i handen men han kan själv bara det att han är lite feg. Men gräset var ju mjukt att landa på så där gick det bra. Sen gick han omkring själv en hel del inomhus. Snart så kutar han omkring på egen hand.

När klockan närmade sig sju så kom mammsen på att hon skulle köpa en grill och då bar det av ut till birsta och bauhaus. Där inhandlade jag blomlådor som jag ska ha på ballisen plus en 1-års present till Love. Men vad tänker ni, har jag handlat till en 1-åring på bauhaus? Lite virke kanske...? Nope, det fick bli en lite pool som han kan ha och bada i i sommar. Synd att vår plutt ska vara så liten då men nästa år så kan dom bada tillsammans =)
Efter bauhaus hade klockan hunnit bli strax efter sju och nästa stopp blev clas ohlson. Jag kom på att christian slutade jobba kl 19 så jag ringde honom och frågade om jag skulle åka med honom hem, men först skulle vi ut en tur och övningsköra med hans pappa.
Innan jag gick ut för att möta dom på parkeringen så högg jag åt mig en mixer som jag tänkte kunde vara bra att ha. Man kan ju göra supergoda smoothies  i sommar plus att det är ett utmärkt redskap att göra barnpureer i sen =)


När vi kom hem så kurade vi ner oss i sängen för att titta på film, C som hade jobbat heela dagen somnade såklart på 2 röda men vägrade att släcka lampan eftersom han vill absolut inte somna så tidigt. Men när snarkningarna kom så släckte jag ändå... som jag brukar göra ;-.)
Inatt vaknade jag av att han tuggade på något och kom sedan på att det var såna där chokladfingrar som han hade vid sidan av sängen. Han kommer inte ihåg det själv och måste därför ha ätit dem i sömnen. Hehe, jag trodde att han var vaken...



Så såg gårdagen ut. Nu hoppas vi på sol så att denna dag blir lika bra.

Nu, dags för lunch....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0