surströmmingsdax

Nu sitter jag och väntar på att tiden ska bli så pass så att jag kan åka iväg på min klipptid. Eller igentligen så är det färgtid för jag ska bara färga håret. Jag har som vanligt ingen aning om hur jag ska göra, därför åker jag nog lite tidigare bara för att kunna kolla i deras böcker och få lite inspiration.

Igår var vi som sagt och badade på sporthallen. När vi kom fram så hade Love somnat så syrran satt kvar med honom i bilen en halvtimme medans jag och mamma gick in och simmade några längder. Det är ju såå skönt i vattnet för man blir ju lätt som en fjäder... eller ja kanske inte en fjäder precis, men lättare än att vara jättegravid.
När Love och kattis kom så gick vi in i pyttelilla basängen plaskis, men där var det så kallt så vi fick gå till mellan. Love som inte kunde bottna och röra sig själv frös ju såklart ändå. vattnet var ju iskallt så att han skakade som ett litet asplöv och läpparna blev alldeles blå. Syrran tyckte så synd om honom så hon  tog med sig honom och gick för att basta en sväng.
Det var det de. 15 min bad vart det för Love bara för att det var så kallt, det ska ju vara 30grader i lilla basängen men det var det juabsolut  inte.
Nästa gång blir det timrås badhus!

Nu måste jag nog åka så att jag hinner, sedan funderar jag på om jag ska åka till farmor å farfar och äta lunch.
Surströmming faktiskt. Jag som är galen i det har inte vågat äta förrän nu eftersom det sägs att det kan sätta igång förlossningen, men nu är bebben färdigbakad så nu är det nog ingen fara på taket. Förresten så är det nog bara en myt..... *hoppas inte* ;-)


hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0