Måndag

Vi är just hemkommen från denna veckas babysång. Som vanligt sken Sigge som ett ljus hela sångstunden, han tom sjöng med litegrann på slutet, högt och entonigt! Han är så himla rolig att se på när han träffar andra barn, han blir helt till sig. Kul är det att han har så lätt för skartt och oftast alltid är glad.
Det sura var att en av mammorna hade ju snott min bakide! Jag som hade planerat att göra falska potatisbakelser att bjuda på när min fikavecka kommer. Jag som har övningsbakat å allt, suck! Jaja, jag får väl söka upp ett nytt superdupergott recept då, för man vill ju överglänsa alla andra, är det inte det allt handlar om? Den som bakar godast blir den mest populära mamman på lekplatsen... 8-)

Skämt å sido, i förmiddags var vi ut och promenerade med Evelina, Malin och Kali. Härligt väder var det oxå, det är precis såhär som hösten ska vara, löv på marken, lite småkyligt och SOLSKEN, inte regn som det har varit i en veckas tid. MYSIGT!!

Nu ligger min goplutt å sover, jag hör hur han snarkar. Han är ju lite förkyld min lilla gosse, snorig och hostig. men det är bara att vänja sig, med barn kommer förkylningar. Vi lär ju bli sjuka i lite allta möjliga olika sjukdomar nu framöver och för att inte tala om när det är dags för dagis, där är ju rena smittohärden ju.....!

Nu ska jag ta mig en titt i kylskåpet och börja fundera på dagens middag. C jobbar tills ikväll så jag får nog äta middag själv idag. Jag är så hungrig att jag kan nog inte vänta ända tills klockan 19.30. Har vi tur kanske Sigge får ett litet besök från mormor idag. Hon ska nämligen hämta morfar på flyget vid 18. Den gubben har ju haft turen att få resa till Spanien i helgen. Åh det får mig ännu mer att längta efter en liten minisemester med mina killar.... Mmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0