Trött!

Idag är jag sjukt trött. Inte blev det bättre av att Sigge väckte mig 05.30 med ett illvrål. Jag vet inte varför han gör så men gör det ofta, vaknar och gallskriker så att man inte fattar nånting. Försöker få kontakt men det går inte så man måste alltid lyfta upp honom innan han slår upp ögonen. Undrar om spädisar kan drömma mardrömmar....? eller om det är magen som gör ont om mornarna...? Vet vem. Vad lättsamt det skulle vara om det skulle ploppa ut små lappar ur munnen på honom, där det sod "rapa mig", "byta blöja" "jag är hungrig" m.m istället för det där skriket, ja då skulle man ju kunna hjälpa direkt ju!


Nu sitter jag och väntar på att Sigge ska bli trött inför sin lunchnap så jag kan sova en till sväng. Fattar inte varför ögonen känns så otroligt tunga just idag, måste bero på att jag gjorde så mycket igår, för sova har jag fått göra inatt iaf.
Förresten så var det fullt på babysången igår. Jag blev så besviken för jag tyckte det vore så kul att få se vad det var för något. Eftersom det var fullt 2 veckor fram så bokade jag in oss till ons den 17e ist! Men jag får trösta mig med att den riktiga babysången med kyrkan börjar på måndag.


Nä, nu måste jag byta lakan eftersom sigge både har pinkat snett ur blöjan och kräkts inatt så det är en salig blandning i sängen. Åh, vad less jag är på denna spya, kan inte magmunnen mogna snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0