Vilken kväll!

Ikväll lyckades vi söva en trött liten kille redan 20.00... Självklart vaknade han 30 min senare och var rätt tjurig men då var jag snabbt där med tutten och ammade honom, så ikväll har han SOVIT! 20.00 är en perfekt tid för Sigge att somna eftersom han lätt blir övertrött om kvällarna och nu är vi så trötta på grinet och skriket och vill ha lugnt om kvällarna, precis som ikväll =)

Jag har bakat kärleksmums igen, bara för att konstatera att det är fel på plåten ;-) Nejdå, den var inte skev (bara lite på kanterna =P ) utan den är nog bara ovanligt stor. Nu tror jag att det är spisen som är större än standardmått eftersom även min tjockpannkaka blir tunn, så även kvällens kärleksmums. TUNNA som pannkakor. Men men, då var det fastställt, plåten är för skev, spisen är för stor eller smeten för liten....eller nåt 8-). Så det är bara till att antingen dubbla alla recept som ska göras i den (10 ägg lixom till kärleksmumsen då) eller köpa en mindre plåt.


Idag har jag och sigge varit hos min kompis i Timrå. Han har babblat heela dagen och visat sitt allra bästa jag, trevligt! Han passade även på att sova 2 timmar ute i vagnen så jag, lina och hennes mamma kunde fika äppelpaj, delicatobollar och dricka kaffe i lugnan ro. Vi tände ljus och snackade skit och hade det allmänt mysigt bara. Åh vad det är skönt att hösten äntligen är här!!
På vägen hem så gjorde jag ett stopp hos mina föräldrar där jag, mamma, Love och Sigge gick en promenad i regnet. Mysigt tyckte sigge, som låg i systers sittvagn med ett genomskinligt regnskydd och kunde se allting, han sade inte ett ord på hela promenaden, bara njöt.
Man rekomenderar ju att barnet ska ha fyllt 6 mån innan man byter till sittdelen men man kanske ska prova? Tror ändå den är på tok för stor och han kommer väl glida ner i en av hålen där benen ska vara.......

Nu är det dags att göra kvällen, inga nya bilder ikväll heller för min kamera är fortfarande spårlöst försvunnen....!






minns ni vilken svarthårig liten skönhet han var som nyfödd?


2 mån gammal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0