Det har släppt!

Jag har ALDRIG, ALDRIG haft såhär ont någongång som jag haft den här veckan! Jag har varit sängliggandes sen i måndags, det har verkligen varit förjävligt med många tårar och lite sömn.

Igår var jag som sagt till doktorn men han ville inte skriva ut någon pencillin till mig för han trodde då inte att det var någon bihåleinflammation. Han sa att det var nog väldigt svullet i mina bihålor bla bla, han föklarade en hel del som jag lyssnade på med ett halvt öra, jag hade ju så ont och kunde inte koncentrera mig men började det göra mer ont på ena sidan så skulle jag höra av mig.

Istället skrev han ut en typ av nässpray och tabletter som skulle vara avsvällande men hjälpte det inte så skulle jag komma tillbaka (typiskt doktorer, alltså betala en till patientavgift och nya mediciner) vilket jag var helt säker på att jag skulle få göra eftersom jag trodde att det aldrig skulle hjälpa, en nässpray lixom!

Idag har jag och Sigge varit ute hos mamma hela dagen. Jag behövde all hjälp med Sigge som jag kunde få eftersom jag absolut inte kunde stå upp, då höll mitt huvud på att sprängas... Jag har sovit sen vi kom hit vid 09.30 med undantag för lite köttsoppa till lunch. När vi ätit så lade jag mig ner igen och hade då ännu ondare i höger käke och funderade på om jag skulle ringa in.....Men nu när jag slog upp ögonen kl 16.30 så känner jag att det mesta har släppt!! Jag blev så glad att jag har lust att dansa på bordet! Det gör fortfarande lite ont mellan ögonen och man kan ana huvudvärken men det är inte alls lika som det varit, phuuu vad skönt! Jag trodde jag skulle få ligga ner tills på måndag då jag skulle fått åka tillbaka vårdcentralen igen. Ibland vet dom faktiskt vad dom pratar om ändå fast dom är tjuriga med pencillin....

Igår åt jag lite mat för första ggn på nästan 4 veckor, min hälsokonsult ansåg att det vore bra för min kropp att få återhämta sig ordentligt då jag varit så förkyld/sjuk.
 Det kändes lite annorlunda att äta men magen anpassade sig bra. Jag åt lite mörk choklad och nötter oxå, något måste man ju få unna sig när man är sjuk, eller hur?
 Ikväll ska vi äta fläskfile till middag (ska bara äta lite) och imorgon blir det kanske tacos sen hoppar jag på helfarten igen på söndag. Ganska så skönt att få ett litet uppehåll såhär i mitten av viktresan, har jag berättat att jag har nu gått ner 8kg?

Inget speciellt händer i helgen, det blir bara vila och medlodifestivalen för mig. Jag hoppas jag mår helt bra på måndag så jag äntligen kan börja jobba igen och njuta av det fina vårvädret.



Nåja, nu blev det långt, hej svej!

Kommentarer
Postat av: Karin

Krya på dig...

2009-02-27 @ 22:03:02
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Ida ♥

oj oj har du redan gått ner 8 kilo! herregud... det går snabbt i svängarna här! Hur mkt kostar allt. med konsulation och det??

2009-02-27 @ 23:40:56
URL: http://fixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0