I väntan på att håret ska torka...

...så passar jag på att bloggar lite om dagen idag!

Vi började som sagt dagen med att träffa Malin och Evelina. Vi tog en skön promenad till dem(fast det snöade) och Malin och Evelina gick och mötte oss eftersom deras vovve Kali skulle rastas.
Småttingarna vart så glada över att ses och satt först och inspekterade varandra nogrannt genom att pilla och klappa varandra i ansiktet, det var ju ett tag sedan dom sågs!
 När dom hejat färdigt så var det dags för barnen att käka mat för att sedan fortsätta leken i Evelinas rum. Sigge vart helt överlycklig av att se alla Evelinas roliga leksaker.Han pillade och grejade flitigt så länge inte Evelina var där och tog tillbaka det han nyss tagit. Haha, det ska börjas i tid! Kunde hon prata så skulle hon sagt "MIN!"
När Sigge började bli trött så vi gick över till farfar för att träffa pappsen och åka med honom ut till mormor och morfar för att kopiera några papper.

Hos mormor och morfar blev det som vanligt full rulle, ibland råkar det ju bli så att alla har tänkt hälsa på dem samtidigt vilket hände just ikväll, både min bror+familj och min syster+familj  kom också dit. Mamma var förstrås inte sen att bjuda på middag, färsk pasta med skinksås men jag som inte äter pasta gjorde min egna räksoppa istället.

Efter maten fikade allesammans beskvier och lussebullar...ja utom jag då... Jag satt snällt på golvet bredvid och lekte med alla barnen.  Mammas beskvier är SÅÅÅÅ GOOODA men jag fick motvilligt tacka nej bara för att inte sabba dieten när jag varit så duktig hittills.


Imorgon ska vi åka och bada på Timrå badhus, jag Sigge, min mamma, syster, Love och Lykke (Lykke inte bada)... har vi tur så följer min C med oxå! Vi har hört att Timrås badhus ska vara varmare än Sundsvalls badhus så vi gör ett försök. Sigge kommer att bli jätteglad, han som älskar att bada!


Lite bilder från dagen:

busfröna


Full fart var det på Evelina


Sigge höll låda (haha fiffigt va?)


Lek i Evelinas rum




Sovtime. Hej svej för ikväll!






Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, de är ju så jäkla gulliga ungarna våra.



Förresten, du glömde haklappen och muggen hos oss.

Ska försöka komma ihåg att ta med den nästa gång jag träffar dig :-D

2009-01-09 @ 09:03:29
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0