Lugn tisdag

Sigge och jag har bara slappat idag. Imorse for vi som sagt ut till EH och fyndade massa "nya" leksaker. Jättebra att kunna fynda såna saker eftersom dom snabbt blir tråkiga och de är ju inte så jättebilliga i butik heller så man behöver inte få dåligt samvete när han lessnat efter några dagar...

När vi hade varit i båda EH-butikerna så for vi ut till mamma och pappa för att få termostaten bytt på bilen så nu är värmen som den ska igen. Förut tog det en evighet att få upp värmen i bilen, inte ens motorvärmaren var till mycket hjälp.

När pappsen fixat klar med bilen så fikade vi allihopa smörgåsar med ost och kaffe, inkl Sigge som är helt tokig i mackor! Han tycker om det så mycket att han mular in alla småbitarna på en gång tills han sätter i halsen, därför måste jag lägga dit en och en bit i taget bara för att det inte ska bli en enda stor degklump i hans hals, haha vårt lilla matvrak, han har så bråttomt!

Efter vi fikat färdigt  så bylsade jag på Sigge och mig själv varma kläder för att åka på en liten sparktur med mammas hund. Sigge han fick åka i deras gamla sparklåda och där trivdes han som firren i vattnet, han myste ner sig och somnade ganska så snabbt. Sparkföret var ju det bästa på länge... eller ja det var ju nåt år sedan man åkte spark men ändå, i fjol var det ju knappt nån snö ...i alla fall så var det riktigt härligt och fort gick det på den osandade vägen.

Sigge i den fina rosa sparklådan =)



Myyysigt!

Till middag bjöds det på koldolmar och potatis med lingonsylt, mmm, smaskens! Det tyckte Sigge med som åt en hel koldolme (utan kolet då förstås) och en potatis med massa smör, mmm vad han njöt. Kul att han gillar vanlig mat oxå! Nu när han blivit lite större så är det så skönt att slippa burkmaten, förresten så sa vår sköterska på BVC att det var inte så himla noga med saltet längre men man ska inte salta extra och vara sparsam!




Smaskar pepparkaka under bordet hos mormor




Nä nu ska jag mysa ner mig i sängen, jag är trött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0