Tisdag

Tisdag idag och 2 dagar till C kommer hem. Jodå, det går bara bra förutom att det är ganska så långtråkigt på kvällarna då jag är ensam. Inte kan jag åka iväg nånstans heller eftersom jag inte vill förstöra Sigges kvällsrutiner nu när det äntligen går lite lättare med nattningen.

Inatt vaknade Sigge kl 04 som vanligt. Han låg ett tag och grejade för sig själv men så fort han får syn på mig så ska han upp.... till varje pris. Jag ställde sängen alldeles bredvid vår säng så jag kunde sticks in handen till honom och klappa honom på ryggen. Det gick bra till en början sen gallskrek han och det gick inte att få honom tyst. Jag gav upp och lade honom i vår säng men inte hjälpte det heller.... GRR, trött var jag när klockan började bli 05. Jag tyckte Sigge kändes varm och tänkte att nu har han säkert åkt på Christians förkylning! Tog tempen men den var helt normal, han var nog bara varm av allt skrikande.
När det inte gick att få honom tyst så gav jag tillslut upp och gav honom välling, han blir alltid lugn och trött av den. Tillslut somnade han men inte jag, själv somnade jag runt 06.... Fy vad less jag är på dessa skriknätter, skriker han inte så måste jag ändå stoppa in nappen en gång i timmen. NI som har barn som sover på nätterna, VAR GLADA!


Idag tänkte jag åka ut till timrå en sväng för att kika på erikshjälpen sen får vi se. Måste måla dörrfodret i badrummet men vette fasen om jag orkar det idag.


B>örjade med viktklubb idag... Man ska ju äta så himla mycket så jag har lite svårt att komma upp i alla kalorier... hmm, vilket konstigt klagomål va? Måste på affären och köpa hem lite mat tror jag...


Nåval, nu tjurar min son som är sjukt klängig nu för tiden... hej svej!

Kommentarer
Postat av: Carina Edström

Om han nu blir nöjd av att äta välling så låt han äta. Gör i ordning en flaska innan du går och lägger dig och ställ i kylen. När han sen vaknar så är det bara att skynda dig att värma den. Då skriker han inte upp sig i onödan och får mycket lättare att somna om. Bonus: du får sova.

Har gått igenom precis samma sak med min son när han var liten. Du kan plocka bort vällingen sen när det börjar funka bättre. Det är ju inte så att han är speciellt övergödd direkt. Kanske behöver vällingen nu. Tillväxtperiod eller nåt.

Lycka till!

2009-01-27 @ 21:12:46
URL: http://carouschka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0