Vaken-natt

Fy vilken jobbig natt, idag är jag mycket tröttare än vad jag var innan jag gick och lade mig igår.

Vid 02-tiden igår så vaknade jag av ett vrålskrik från Sigges säng. Jag blev livrädd och bokstavligen flög upp eftersom jag trodde han fastnat med ett ben i spjälorna eller nåt (han sticker ut benen där ibland). När jag kikat till honom så märkte jag att han hade kissat ur blöjan (ligger han på sidan så blir det en glipa i blöjan om man inte spänt tillräckligt hårt) så han var alldeles blöt, både på ryggen och magen.

Jag tog upp honom och bytte snabbt om till en torr blöja och pyamas (i vår säng och lyset var släckt) och lade honom sedan i vår säng bredvid mig. Självklart blev han pigg och jätteglad att jag hade väckt och tagit upp honom så han låg och pratade ca en timme. Han ställde sig på alla fyra och kastade sedan åt vänster, ställde sig på alla fyra och kastade sig åt höger, så höll han på att bra tag tills jag blev så less att jag gick upp och gjorde välling, då var klockan runt 03.30.

Han åt och blev trött, jag såg hur hans ögonlock blev tunga, och vände sig sedan om för att sova men då tog det inte mer än 1 minut så KRÄKTES han upp allting! Allt blev dungsurt, Sigges hår, pyamas, täcket, kudden, lakanet i vår säng och jag och min tröja, SUCK vad less jag blev!

Jag gick ut till Christian (som hade somnat framför TVn) och gav honom en nerspydd Sigge och gick sedan och bytte sängkläder i vår säng, hans täcke och min tröja jag sov i.
Christian han bytte kläder på Sigge och försökte göra honom ren i håret......

När klockan var 04.20 så var vi alla tre på plats i vår säng och eftersom det var vääldigt varmt och trångt (jag låg i mitten) så kunde jag inte sova, GRRR jag var SÅÅ trött!! Jag gjorde ordning i sigges säng så att det inte var blött och lade sedan ner honom där. NU kunde vi sova och jag har sovit ända tills nu (10.00) C och Sigge var upp vid 08.30....Hade nog kunnat sova hela degn tror jag...


Vilken natt va!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, vilken jobbig natt!

Förstår att du är helt slut idag!



Hoppas att natten som kommer blir bättre, att du slipper ett nerkissat barn :-)

2009-01-13 @ 13:32:05
URL: http://majjjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0